mandag 20. april 2015

Oppmuntringstur til Røyningsbu


Som ansatt i Karmøy kommune har jeg registrert meg på TellTur
I dag kom jeg meg ut på første tur, til Røyningsbu. 
Førstkommende søndag er det Vårspretten (turmarsj fra Skudenes til Røyningsbu og tilbake til Skudenes), men siden jeg er på jobb tok jeg turen på forskudd.


Ikke lenge etter start kom jeg til New Zealand Hut. 
Kjempekoselig plass inne i skogen. 
Sikkert supert å ta med ungene her.



Fantastisk flott vær og god temperatur.
Er på tide å legge ullklærne litt til sides nå!


Jeg gikk den blå løypa opp, og det var godt å se målet nærme seg!
På tilbaketuren valgte jeg den grønne løypa, for å se om det kan være aktuelt for ungene. 
Løypa var fin, men tror det er litt for langt ennå. 
Har lest at det finnes en kortvariant av turen, kanskje vi kan prøve den en søndag de har åpent på hytta.


Plassen ligger fint til ved vannet.


En selfie må til!


Syntes disse var så fine. Finere enn alle humlene som ville fly på meg.
Jeg er glad i å være i naturen, men det er ikke alle deler av naturen jeg blir fortrolig med!
Var også mye rasling i gresset på hele turen. Syntes jeg så noen padder, men det skal visst også være firfisler her. Mulig kan det vel også ha vært orm.


Flere steder langs turen var det risset i gode ord i broene. Veldig koselig og oppmuntrende!
Har nok ikke fått med meg alle ordene, men her er et godt utvalg.


8,5 km ble dagens innsats.
Så er det bare å gjøre seg klar for neste tur!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar