søndag 3. november 2013

Halloween

Med unntak av et halvhjertet forsøk for noen år siden, har vi ikke hatt noen tradisjon for halloween.
Etter å ha sett masse kreative forslag til å lage halloweenpynt på sidene Idébank for småbarnsforeldre og Kreativ med ungerne (facebook), bestemte jeg meg for å ha halloween på bursdagen min! (Jeg er visst bare et barn inni meg!)
Dette har vært et flere uker langt prosjekt, tilpasset de minste. Øktene har vi måtte holde mellom 10-20 minutt, med helst én dags pause mellom hver økt og noen ganger har jeg måttet la dem jobbe hver for seg. Vi har kost oss, men det har også vært en del frustrasjon. Men når jeg ser stoltheten lyse i øynene deres etterpå over de de har skapt, så er selve skapelsesprosessen glemt!
Blader som vi har malt hvite og påtegnet øyner og munn med sprittusj. Hadde egentlig tenkt å spraylakke dem, men kombinasjonen vind og lette blader...




 
Telysholdere av smeltede perler i svart og oransj.


 Flaggermus av eggekartong.


Tomme syltetøyglass malte som skumle gresskar.


Og så fikk mor ånden over seg en kveld etter at ungene hadde sovnet! Hva passer vel bedre til halloween enn Edvard Munchs "Skrik"? 


Til tross for at jeg ikke liker å bake, måtte jeg prøve meg på noen skumle sjokolademuffins. 
 
Halloweensnop/lørdagsgodt må jo til; popcornhender, edderkopp-slikkepinne og selvfølgelig skummel sjokolade!

Borddekking.



Og så var tanken at alt skulle spises, kastes og gjenvinnes etterpå for å unngå mer skapfyll, og at vi kunne lage nytt til neste år, men jeg glemte å ta med i beregningen at barna er jo stolte av de små kunstverkene sine, så mesteparten blir nok beholdt!  






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar