tirsdag 15. oktober 2013

Et øyeblikks inspirasjon

Det begynte med en lampeskjerm, kjøpt brukt til en bortgjemt lampe, og gardiner kjøpt til et annet rom. Men det blir jo ikke gjort noe med, tenkte jeg, og gjorde noe med det. Slik så det ut før.





Sånn ble resultatet. Ingen store endringer, men stuen virker allikevel litt lunere!


Den bortgjemte lampen laget morfaren min til meg av en vinflaske da jeg var mye yngre, og er et kjært minne å ha fremme da han ikke lengre er blandt oss. Lampeskjermen er kjøpt brukt for 40,- og ble modernisert med å klippe av duskene.

 
Stålampen i papir fra Ikea har fått hard medfart av ungene, og er helt klart moden for utskifting. Nå har den stått sånn i over et år, og vel så det, og jeg finner den egentlig litt sjarmerende på sitt vis!


 
Gardinene var kjøpt inn til et annet rom, men da rommet pr nå har en uavklart status om det skal være kontor eller soverom, så endte gardinene i stua. Det er jeg veldig fornøyd med.

 
Putetrekkene fra Barfota var en velkomstgave da jeg begynte å abonnere på interiørmagasinet Bolig pluss.



 
Og til slutt måtte rammene opp på prydveggen. Rammene er laget og utskjært av min tippoldefar. Jeg fikk aldri møtt han, men jeg var faktisk så heldig å ha min tippoldemor til jeg var fem-seks år gammel!

 
Og nei, med tre barn på tolv, tre og et halvt år og snart to år så ser det aldri så striglet ut som bildene gir inntrykk av. Men jeg kan i alle fall kose meg med bildene av hvordan jeg ønsker at det se ut!  


 
Pynten jeg satte på bordet for første gang på veldig lenge, varte bare noen få timer før de ble kastet i gulvet og den ene knust!

 
Og det beste av alt; jeg har bare brukt ting jeg allerede har, det kostet meg kun en ny lyspære til vinlampen!




 

1 kommentar:

  1. Kjempefint med nye gardiner og puter, stua ble helt ny. Gleder meg til å se :). Og så blir ungene større etterhvert, heldigvis. Du får ha tingene i fred skal du se :)
    Klem fra meg

    SvarSlett