søndag 13. oktober 2013

DIM

DIY - Do It Yourself - bølgen er over oss, og media bugner over av tips og ideer. En formiddag jeg slappet av med KK leste jeg Jenny Skavlan sine tips til å fornye gamle klær. Jeg ble kjempeinspirert!
Men det er alltid en ulempe, og min ulempe er at jeg ikke liker å sy. Det kompliserer ting ettersom klær handler om tekstiler og søm!
Uansett, ideene måtte få utløp, og her er mine DIM - Did It Myself!
En gammel behagelig, men nitrist sommerskjorte fikk ny farge på noen av sømmene og knappene, og et smykke av grønne perler jeg hadde liggende. 

Grønt var det naturlige valget da jeg har brukt mye grønt tilbehør til denne skjorten.


Alle perlene er sydd på én og én. Selve syingen gikk raskere enn forventet, men pausene mellom hver gang jeg sydde ble lengre enn forventet!


 

En klassisk svart trenchcoat som jeg tenkte at var smart å ha i garderoben, men som sjelden har blitt brukt, da jeg ikke er spesielt glad i å bruke svart. 

Nye treknapper har gjort jakken mye mer anvendelig sammen med de fargene jeg liker å bruke.



Resultatene er jeg fornøyde med, nå gjenstår det å se om jeg faktisk har fornyet noen gamle klær, eller om de fortsatt trives best på kleshengeren! 

3 kommentarer:

  1. Både skjorta og jakka ble kjempefine. Av og til er det lite som skal til, feks. å gjøre noe så enkelt som å skifte knapper. Synes virkelig ikke at disse skal henge på kleshengeren framover :)
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Så flott og kreativt! Nydelig med grønne perler på skjorta! :-)

    SvarSlett
  3. Takk for det :) Synes selv at resultatet på skjorta var verdt arbeidet!

    SvarSlett