torsdag 18. juni 2015

Å såle mio!


Første fridag etter tre langvakter på jobb. 
Var så trøtt at jeg ikke orket å levere ungene i barnehagen, det hadde de ingenting imot! 
Det ble en seig, men koselig, morgen og formiddag. 
Da regnet lettet utover dagen tok vi turen til Søre Sålefjell (132 m.o.h.), noe vi har snakket om lenge. Bestemte meg for å ta en kortere variant av turen opp Gruvevegen fra Sørstokke. 


Det gikk likevel tre timer tur/retur på fire og en halv kilometer, omtrent like lenge som når jeg går alene fra Liarlund. 
Humøret var upåklagelig i dag (mulig det hadde noe med sjokoladen å gjøre), så da betyr tid svært lite! 


Litt redsel var det å spore i siste stigning da de var redde for å bli blåst ned. 
Men de klappet seg selv på skulderen for å ha nådd toppen, og smilet lurte i munnviken da de innså at de stod støtt allikevel!

Det er morsomt at så mange tilstreber å vise det perfekte i disse selfie-tider, når det er svært lite som blir perfekt i en selfie!
Mor slår et slag for det uperfekte, dette er oss på tur!
Men kjekt har vi det!


De var også triste for sørpe på klærne etter fall på returen. 
Mor informerte om at krokodilletårer vedrørende sørpe på klærne raskt blir avslørt når de frivillig velger å gå ut i enhver sørpe- og sølepytt som finnes på tur!
Jeg tror de skjønte det, for ingen av dem kranglet med meg da jeg skulle inn på butikken etterpå og formante dem til å vente i bilen siden de kun hadde våte sko! 


Dette må sies å ha vært en av de gode dagene som mor kan leve lenge på! 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar