tirsdag 12. mai 2015

TellTur - Dagbok 1


Det begrenser seg hva jeg kan skrive om fra mine egne treningsturer, så her kommer en oppsummering som heller kan ses på som turtips!
Det er ikke nødvendig å gå like lange turer som jeg har gjort. 
Men jeg har akkurat innsett at sommeren er rett rundt hjørnet, og jeg har frisk i minne en bikini som røyk i fjor og et hysterisk forsøk på å kjøpe ny!
Derfor er innsatsen min deretter om jeg har tenkt å sprade rundt på stranda i noe annet enn shorts og t-skjorte!

TORSDAG 30. APRIL: KINNEBU

Denne turen gikk til Åkra. Først Speidarplassen, så fjellagshytta Kinnebu og til slutt Rossafjellet, 97 m.o.h. 
Disse ligger henholdsvis ca 1 km, 2 km og 2,5 km fra parkeringsplassen. 
Det er litt bratt opp til hytta, men det er grusvei hele veien og passer for barnevogn.


FREDAG 8. MAI: SÅLEFJELL

Bestemte meg for å ta turen til Søre Sålefjell i dag. Startet i Liarlund, lysløypa i Kopervik, og fra der er det ca. 5,5 km.
Hadde aller mest lyst å kjøre hjem og legge meg på sofaen etter at ungene var levert, men det var den bikinien da!
Sist jeg gikk her gikk jeg til høyre, så denne gangen tenkte jeg det ville være kjekt å prøve venstre. Det var det ikke. 
Ble litt lurt av den gule pila, for når en følger veien til venstre må en etterhvert gå mot den gule pila for å komme til Sålefjellet.
Men dersom du orker det kan du gå motsatt vei enn du kom fra når du er ved foten av Sålefjell, da får du en fin runde rundt Melstokkevatn på veien hjem.


Nå tenker du kanskje at jeg burde holde meg unna fjellet med dårlig stedsans, men jeg tenker tvert imot, stedsansen min fortalte meg raskt at jeg var ute av kurs og fikk peilet meg i rett retning!
Og jeg lar ikke 10 TellTur-poeng gå fra meg sånn uten videre, så opp kom jeg!
Forøvrig slår jeg et lite slag for "ute av kurs", det gir ekstra uttelling for kaloriene!



På returen tok jeg runden om Balko, regner med det er denne lille høyden jeg står på her hvor jeg ser ut over Melstokkevatn.
Runden gikk gjennom en skog i motsetning til det mer åpne og steinet landskapet jeg ellers hadde gått i.


Videre gikk jeg over Svartamyrå for å komme inn igjen i lysløypa ved Olavsvang. 
Herfra gikk en sti opp til Storesåt, 115 m.o.h. Ca. 1,2 km.
Jeg vurderte også å ta avstikkeren til Skrivarvarden også, litt kortere enn til Storesåt, men da var jeg både sliten og sulten.
Alt i alt ble turen 13,5 km på 3 timer og 40 minutt.
Sier meg vel fornøyd!


Nå hadde jeg egentlig tenkt å samle litt flere turer i innlegget, men siden jeg går på så mange plasser ble det rett og slett ikke plass i etiketter!
Den vil ikke godta mer enn 200 tegn.
Sånn er det bare, flere innlegg følger!






2 kommentarer:

  1. Fine turer! Du må gi beskjed, så blir jeg gjerne med :)
    Klem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har mange turar eg gjerna vil ha deg med på :-) Klem

      Slett