onsdag 3. september 2014

Høstgløtt


"Kossen ska eg nå målet, når eg ikkje vet kor veien går?" 


Her om dagen forvillet jeg meg ut på tur i Karmøyheiane uten å være kjent. Helt alene, uten barn! 
Det var faktisk ganske deilig! 
Målet var å gå rundt Aureivatn, og med hjelp av gps på mobilen og litt sunn fornuft så klarte jeg det! 
7, 4 km ble turen totalt. Tidsbruken skal jeg ikke si noe om. Noe tid gikk vekk i nøling på om jeg skulle velge den ene eller andre stien, og for de som kjenner meg etterhvert så gikk en del tid i fotografering! 
Jeg lar bildene fortelle om turen!


Jeg har iallefall fått sett alle disse stedene!


Vanntanken

Pumpehuset

Brekkedemningen




Aureivatn sør



Det fine med selfies er at fotografen også får være med på bildene, særlig når en går alene!




Gps`en ville ha det til at Åkrehamn Kystmuseum skulle holde til i marka. Dette måtte jeg finne ut mer om, så en liten periode var jeg virkelig off-road for å se om jeg kunne finne noe.


 Jeg fant dette omtrent på merket, men jeg har mine tvil om det har noen sammenheng. 
Måtte jo google Åkrehamn Kystmuseum for veibeskrivelse, men ender opp i Aureivatnet okke som!




På veien hjem passerte jeg disse små gravene. De så forholdsvis nye ut. 
Antagelig noen som har begravet kjæledyrene sine.



Nå har jeg vært karmøybu i over sju år, og dette var min andre tur i heiane! Forrige gang for ett år siden. 
Ser frem til mange flere turer, forhåpentligvis med noe kortere intervall mellom hver gang!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar