søndag 13. oktober 2013

Tutteslutt

1. forsøk: 3 år og 3 mnd
 
Et tuttetre på Kids Room. Vi hadde snakket om det flere ganger og vært innom og sett på treet, uten at han ville. Denne dagen hadde han lyst selv. Det ble fire lange dager og tre lange netter, så gav mammaen opp da vi skulle ut og reise!
 
 
2. forsøk: 3 år og 7 mnd
 
Karpedammen på Akvariet i Bergen. Vi snakket om det kvelden før, og som forventet var han ikke innstilt på det. Men da vi kom frem var det det eneste han ville.
Jeg taler med to tunger, for etter først å ha plantet ideen hos han, prøvde jeg nå å snakke han i fra det (med forrige forsøk friskt i minne fryktet jeg en laaang kjøretur fra Bergen til Karmøy senere samme dag!). Men han var bestemt, og jeg klandrer han ikke, det må jo vær kjempespennende å se fisken bruke tutt!
 
 
 
Resten av dagen gikk overraskende greit, kjøreturen og natta gikk bedre enn fryktet, og i dag ble det sjokoladebelønning til frokost!
Nå krysser jeg fingrene for at jeg er sterk nok til å hindre et tredje forsøk!
  

2 kommentarer:

  1. Regel nummer en: aldri gi opp, du får belønningen til slutt :) Lykke til!
    Klem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, men det er Brage som fortjene skryt, han e virkelig flink :) Så eg tror ikkje det blir noe tredje forsøk!

      Slett