fredag 25. oktober 2013

Ole Jakop på bytur

Her i huset blir biblioteket flittig brukt, og i siste bokladning hadde vi fokus på Thorbjørn Egner. Jeg husker dem godt fra min egen barndom, og det er veldig kjekt å se at de fortsatt faller i smak hos de små!
Da vi skulle til byen på bestemor-besøk i dag, og gå tur og mate endene, var det andriken Ole Jakop som var temaet!
 Mamma, kor e han Ole Jakop, han så har hatt og bein? sa treåringen!


"Her kommer Ole Jakop, og jeg synger hei og ho! Nå skal jeg inn til byen, for der er godt å bo. Der er det park med andedam og mat i store fat med brød og fisk og all slags deilig mat."


"Gakk gakk gakk, jeg heter Ole Jakop og jeg er en sulten liten and. Og hvis bare noen sier "Gap opp!" skal jeg gape opp så høyt jeg kan."


 En eventyrlysten katt hadde gjemt seg, spionerte, klar til å jakte på endene!

Et lite grønt friområde midt i mellom bebyggelse.








Vi fikk også samlet høstblader til å pynte opp hjemme med.




På sengekanten kikket vi igjennom bildene fra turen, hvorpå treåringen konstaterte; men me fant ikkje han Ole Jakop, han så har hatt!





1 kommentar: